Please install Flash and turn on Javascript.
| | #11 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Vindu i karet var der i den opprinnelige planen men fann ut att eg ikkje hadde tid nå, så eg skjærer hull til neste år, må spara litt til senere og. ![]() Tak over er også i mine planer for neste år ![]() reiser på jobb igjen snart så det var det eg fekk tid til denne frituren.
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
| | #12 (permalink) | |
| Senior Member ![]() |
__________________ Fisk ute og inne | |
| | |
| | #13 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Litt mer fekk eg gjort før eg reiste på jobb, har ikkje bilder. Bygget brønn av 200L plastfat med kammer for japan matter og bio kuler som ei luft pumpe får det til å koke i. innløpet er fra bunn drenn med spindell drifter som det bruser fra vannet pumpes til Oase filteret før et renner ned i dammen.Dette er enn midlertidig løsning til eg kommer hjem, må instalere uvc og trolig nytt filter.. er ikkje sikker enda da eg mener dette oppsettet bør vera godt nok føreløpig med 6 stk 15 -20 cm koi, men på ein annen side vokser dei fort.. Får telle peng når eg kommer heim , dyre hobby ditta ![]() Har ein stor koi på hand også ![]() Må også bygge gjerde i bak kant da kona tok ein unge i å ha klatret nedover beddet ( som er beplantet enda meir nå) og stod ved fossen og såg på fiskane * porten var jo låst * sa gutten, så ka anna sko han gjera for å sjå fiskane ![]() Må nok ha stor masket not over også men sånn er det nå, vil ikkje finna ein liten ekstra ein i karet ![]() Då må eg ha enda større filter , nei uff den va stygg
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 09.05.2008 at 22:02. |
| | |
| | #15 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Tok noken fiska bilder i dag , fiskene er mye tryggere nå etter att algene har farget vannet grønnt. Skal montere UV i dag så får vi se hvor godt det hjelper. Fiskene for dei koser seg i varmen 21 grader i vannet selv med eit større vannbytte ![]() ![]() ![]() ![]() Nei må ut igjen i fina veret
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 05.06.2008 at 12:33. |
| | |
| | #16 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Som eg skreiv så monterte eg Uv og algene tok kvelden, temmelig raskt og i tillegg så har det vore kaldare og mindre sol her vest den siste tida så det hjalp også på å holde algeoppblomstringa nede. Men så av døde alger blir det groms av og vannet var fullt av partikler som filtera mine , ein pumpe brønn med 3 kammer eit forkammer med bio baller eit midt kammer med japan og blå matter og siste kammer der pumpa er nede i . Den pumper da via Uv til eit lite Oase 5.1 filter men eg blei ikkje kvitt partiklene i vannet. Eg veit att pumpa 2000L/t er for lite til å dra med seg alle større partikler ned i bunn dren men sveve partiklene irriterte meg. Kom da til å tenke på att eg har jo masse vatt for akvarie boks filter liggende og hadde det i for kammeret i pumpe brønnen og vips neste dag var vannet fritt for partikkler og vannet klart ![]() Pumpe brønn ( 200L plast fat ) Midlertidig løsning , men funker greit.
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 17.06.2008 at 00:58. |
| | |
| | #17 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Ein film tatt med mobil i dag , kvalitet ikkje god så får bruke kamera neste gang. http://www.youtube.com/view_play_lis...03C87FDFE1BFCC
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Carpman; 19.06.2008 at 01:35. Reason: Fikset videoen for deg i posten :) |
| | |
| | #18 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Kjøre no kaliumpermanganat i hage dammen har ein koi med stygge sår og sopp og mistanke om parasitter, fisken vart kjøpt så smitte kommer ikkje fra dam. Men siden eg ikkje har karantene kar oppe å går enda så kjører eg lika godt kur på heile karet.nok om det. Tok noen bilder i kveld som var litt tøffe dessvere mindre tøffe på bilde enn å se med egne øyne. ![]() kaliumpermanganat skum ![]() Dark side of the... ![]() Og sånn fekk eg denne effekten ![]() ![]() Her noen av koi `a mine før behandling
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 19.08.2008 at 02:03. |
| | |
| | #19 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Her er fisken som var syk. ![]() Den gjekk i noen døgn i Salt bad 0.3 i eit 100 L kar uten synlig effekt. Har ikkje sort nok karantene kar enda så eg satte den ut i hoved dam og kjørte kaliumpermanganat på hele dammen , ble da kvitt all alger og det meste av parasitter og dritt vil eg tro , fiskene er veldi aktive no og svoltne , dei spiste dårlig dei 2 første dagene vart nok litt bekjymra for det rød brune vannet dei svømte i. Uansett Shiro utsiru er mye bedre og såra er nesten helt grodd ![]() Kjempe fornøyd med resultatet. Så Koi boy du kan pusta letta ut du også ![]() Bilde er fra før behandling , den var mye værre ved behandling.
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 23.08.2008 at 00:59. |
| | |
| | #20 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2007
|
Hei Roger. Det var kjekt å høre at den var blitt bedre.Jeg var nok litt i tvil på om jeg skulle la den gå , når vi så at den hadde noe bakterieinnfeksjon .Bra jobba Rogern ![]() Tviler på at det var noen parasitt angrep siden det ikke er hvist noe tegn til Parasitt.Fin fisk det der Roger og lykke til. Går det bra med Longfinn koien ?Mvh Koiboy |
| | |
![]() |
| Tags |
| dam, min, nye |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|