Please install Flash and turn on Javascript.
| | #21 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Hei Koiboy Joda Long finn er i fin form spiser veldig godt mat budsjettet har dobblet seg etter att eg fekk dei to nye. Å kjøpe sjuk fisk er Idioti men men hadde stor tro på att det skulle gå bra, og no ser eg knapt sår igjen dei gror veldig godt , den hadde også noen runde flekker lags sida og på hodet før behandling , 4 totalt ,ca 3mm regner med det var sopp så sånn ut. Større Karantene kar er eit must have.
__________________ Fisk ute og inne |
| | |
| | #22 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Her er noen høst bilder Koi som er oppe på nøkkel rose blad og henter pellets ![]() UV ute av drift så algene har startet og farge vannet. ![]() Såg loong fin hadde noe 5cm langt kvitt del i enden på sporen tengte &%€ sopp på den og men neida heldigvis var det berre finna som vokser mye du kan sjå den hvite delen om du dobbel klikker gjør bildet større.
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 29.08.2008 at 00:52. |
| | |
| | #23 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Har stoppet pumpe og holder på å rengjøre filter og finner litt av kvart ein av dei larvene eg har ein del av er ein rød tynn liten mark, minner mest om rød mygg larve , prøvde å ta bilde men det ble ikkje bra ser ut som mygglarve med ein splitt i den eine enden. Er det noen som har tips om hva det kan være? Kan prøva i finna ein å ta bilde av i morgen. Er det rød mygglarve rett og slett ?
| | |
| | #24 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Lurer på om det er parasitten Camallanus ,som kan forveksles med rød mygg. Er det noen som kjenner til den ? Camallanus / Sykdommer / Artikler / NAF - NAF Norsk Akvarieforbund Fant bilde som er veldig lik det eg fandt ein del av i filteret. Camallanus.. http://media4.picsearch.com/is?OTPG5...79kKJKDretY090 Bilde lånt fra fra denne siden: FWWormDisFAQs Kan nevnes att filter matting og vatt låg i STERK kalium P. overnatta og ormene var i livet i dag ettermiddag.. Noen som veit om behandling som virker. Kommer til å øke salt innholdet til over 0.2% mårgen. Har ikkje sudert fiskene i en senere tid da eg er nett kommet hjem fra jobb. Skal prøve å få tatt bilde i morgen.
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 23.10.2008 at 19:55. |
| | |
| | #25 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
I Cappelens naturhåndbøker "Småkryp" så ligner det på Fjærmygg larve (side 202 - bilde 419) av slekten Chironomus. lengde 15-20 mm, vanlig i dammer fra mars til oktober. Fjærmygglarvene lever vanligvis nede i bunnslammet. De eter organiske stoffer i slammet. De puster gjennom huden. Noen arter, som denne kan , kan lagre oksygen i kroppen ved hjelp av det røde hemoglobinet i kroppsvæsken. Derav fargen på larven. Fjærmygglarver er viktig føde for en del fiskearter.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #26 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
Takk for svar blei letta no ![]() Det er nok fjærmygg ja der har more mye av denne myggen i sumpen i sommer masse skall fra klekt små mygg som ser ut som fjær myggen. Skal ta bedre vare på dei i framtida , god proteintillskudd til fisk desse larvene både dei inne og ute ![]() Fjørmygg - Wikipedia Fjærmygg -mygg som ikke stikker
| | |
![]() |
| Tags |
| dam, min, nye |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|