Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member ![]() ![]() Join Date: May 2008
|
Hei Skikkelig nybegynner spørsmål her. Plantene som dere har i dammen. Hvordan plaseres de? jeg tenker på om dere bruker potte til dem og lignende. Til nå har jeg bare satt dem nedi den plastpotta de kommer i Johnny |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Plantekorger er det man oftest bruker i forskjellige størrelser etter plantene. Slike korger får man som oftest i netting eller plast på den lokale gartneren. Sett en stein i bunnen, fyll opp og ha planten i, litt stor grus på toppen om du har koi for å unngå at de graver den opp. Holder du den i plastpotta du har den i vil den ikke vokse særlig, blir for liten. Liker seg bedre i nyfyllt korg med god plass. Men det funker vel det og... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Og for all del, IKKE bruk vanlig blomsterjord.... Bruk, torv/kompost med leire, eller kjøp "vannplantejord" hos et hagesenter e.l. Ikke bruk annet gjødsel, enn spesiallaget gjødsel for dammer.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Jan 2008
|
Og dekk for all del til leiren med noen som koien ikke kan få vekk ![]() Blandet selv leire og sand og dekket det til med singel osv,men koien flyttet bare på dette og spredde leieren over alt.så nå har eg singel og nett på toppen av pottene. |
| | |
![]() |
| Tags |
| damplanting |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|