Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: May 2007 Location: Lillesand
|
Hei! Har anskaffet meg en Eazy Pod og plassert den provisorisk ved siden av dammen med bunnen 40cm over damoverflaten. Mater den med en Vortech 10000 pumpe på halv hastighet gjennom en 50mm slange. Retur ut i dammen er 90mm. Det jeg stusser på er at det ser ut til at det blir et kraftig dragsug ned i returrøret i midtkammeret. Dette medfører at vannet drar med seg luft ned i røret og bruser ut i enden av det nede i dammen. Normalt sett burde en være fornøyd med ekstra luft ned i vannet, men: Er dette normal funksjonalitet ![]() Klaton |
| | |
| | #5 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: May 2007 Location: Lillesand
|
OK, tusen takk skal du ha. Skal denne høsten foreta en permanent installasjon med nedgraving av rør og plasering av filteret i eget filterhus. Filteret vil da bli gravitasjonsmatet. Vil jeg da måtte forvente å få den samme effekten? Klaton |
| | |
| | #6 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Nei, det har iallefall ikke vi på vår eazypod som er gravitasjonsført. Det har vel med alt rørsystemet og utstyr som da kommer i etterkant av filteret med mye mindre dimmensjon og at utløpet er høyere enn filteret der det går inn i karet. Så denne "malmstrømmen" du har i eazypoden nå blir nok litt tammere etter ombygging fra pumpe til gravitasjon.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| eazy, pod |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|