Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Mar 2007 Location: Stavanger
|
hei til alle dere på forumet ![]() nå har jeg anskeffet meg 3 koi og en gullfisk slør hale tror jeg gullfisk typen het. den ser ut som en okse som har fått litt mye anabole steorider? så den er rett å slett stygg? :P ellers er koi noe som altid har fasinert meg! nydelig fisk. så jeg ga bort alle guppyene jeg hadde til venner og kjøpte meg koi. jeg kommer til å ha disse koiene i ett 180L akvarium foreløbig for å lære mer om fisken. senere når jeg får meg hage vil det bli dam :P har tidligere drevet med guppyer, kjøpte 16 guppyer for noen år siden og dem har vell formet seg til ca 200 stk i løpet av den tiden.. bare innavl... men nå skal det bli kos håper ingen allerede hater meg! jeg mater fiskene hele tiden så dem har det bare godt |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hei og velkommen hit. Husk at overgang fra Guppy til Koi, er mildt sagt enorm. Koi griser mye og blir veeeldig mye større enn Guppy. Men dette vet du nok allerede. Håper du får en fin start på "Koi hobbyen". PS: Du bør starte planlegging av større kar eller dam, og skikkelig filter. De vokser relativt fort.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
hei og velkommen i koi-verden og ta det med ro med foringen koiene elsker å spise, men filteret ditt må tilvennes all koi avfallet = skitt = nitrit = problemer hvis balansen ikke er i orden. Vann kvalteten er alfa-omega med denne hobbyen. Sjekk vann verdiene dine regelmessig og studer - lær deg oppførselen til dine koi. Kroppspråket til koiene sier ganske mye om vann kvalitet og.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| forumet, hei, ny, på |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|