Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
det er ganske enkelt å lage en liten eller stor varmekolbe selv. ![]() bilde 1 ett rustfritt rør som er tett i ene enden bilde 2 ett ruglete plastrør av typen som elektrikkere bruker til kabel bilde 3 tre plastrøret ned i røret bilde 4 stapp varmekabelen ned i plastrøret. bilde 5 taip over hullet så det ikkje kommer snø eller vann inn. holder veldig bra et hull i isen i dei lange kuldeperiodene. |
| | |
| | #7 (permalink) | |
| Moderator ![]() | Bare en rørbøyle man putter ned i tønna med en boks på toppen med termostatbryter på. Mange bønder som også bruker slike til å varme opp melk til kalvene sine. Smart sak. Det er ikke bedre å bruke slike selvregulerende frostsikrings-kabler da? De regulerer varmen selv og de regulerer varmen opp og ned akkurat der på kabelen hvor det trengs. Det er slike kabler man legger som frostsikring av vannrør ol. En annen ting. Er du sikker på at varmekabelen tåler å bli brettet så skarpt som du gjør der?? Hvorfor det plastrøret inni? Min nabo hadde en gang problemer med at gulvbelegget på badet begynte å løsne fra betonggulvet og ble hardt og sprøtt og brunt i mønsteret etter varmekabelen i gulvet. Det viste seg at kabelen var lagt for høyt i betongen så varmen ble for dårlig spredd ut i betongen. I stede ble det bare konsentrerte striper med varme rett over kabelen og det ødela belegget. Vil ikke du få det samme problemet med det plastrøret rundt kabelen....vil det ikke bare smelte?
__________________ Mitt damprosjekt | |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Ahaaa... Jeg tenkte ikke på at vann kom til inni der. Forestilte meg at røret var tett.
__________________ Mitt damprosjekt |
| | |
![]() |
| Tags |
| lage, selv, varmekolbe |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |