Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
har kjøpt meg ny luftpumpe til dammen men den skal jo helst stå innendørs såg det ut som, så spørsmålet mitt er da, har satt pumpa oppi en plastkasse med lokk og isolert rundt med isopor, blir dette for tett, eller for varmt så det kan ødelegge pumpa ? eller vil dette gå bra ? skal brukes til vinteren ilag med lufterør og en liten varmekabel, for å holde ett åpent hull i isen |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Hovedmoderator Ryfylke Koi & Akvarium ![]() |
Pumpen må jo få luft fra et sted, så det kan ikke være helt tett. Den må også ha lufting slik at det ikke kondenserer inni boksen. Du trenger ikke isolere med tanke på temperaturen. Det bør være samme temperatur på luften i slangen som i luften utenfor. Ellers kondenserer det og det kan fryse når det blir kaldt. Du trenger altså kun tenke på at pumpen står tørt.
__________________ Xtreme koi keeping. |
| | |
| | #4 (permalink) |
| Hovedmoderator Koi.no ![]() |
Du får lage deg en ny "Koi Pearl" som dekke da ![]() Liker fiskene eller du kuppelen endå eller ? Du kan jo ha pumpen innendørs og ha en god og armert luftslange f.eks. bort til luftesteinen. Hvis du vil så kan du jo pakke slangen med isolasjon. Skulle tro at den varmere luft også kan føre litt varme til vannet. Du har ikke plass til å ta fiskene inn i varmen til vinteren vel ?
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #5 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
jada koipearlen er fortsatt i bruk så både eg og fiskene liker den blir for langt strekk hvis eg skal ha pumpa innendørs ![]() har ikkje noe god plass foreløbig, men kansje når eg får fikset opp løa så kan det hende eg lager til noe der ![]() kan jo lage ett lite hus til pumpa,med varmeovn i. he he |
| | |
![]() |
| Tags |
| luftpumpe |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |