Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
har bygget en isfjerner til vinteren tror den kommer til å fungere bra ![]() kjøpte 4 stk 4" 90 graders bend + 2 stk 4" muffer, 4" rør hadde eg liggende. tok en plastkasse i klar plast og festet en 12mm kryssfiner inni og på toppen som ble skrudd sammen, fylte opp rørene med isopor biter og limte dei sammen. kjøpte en dobbel spot som jeg skrudde fast inne i kassen, og vips en perfekt isfjerner til å holde oppe ett råk i isen for å få bort avgassene ![]() og det fine med att det er klar plast, er jo at vi kan se fiskene selv om det er is |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator Tropex.no ![]() Join Date: Feb 2009
|
Denne hadde jeg sans for ![]() Hvor mye varme gir spottene da ? Led lys er det vel ikke, disse gir neppe noe varme. Spennende å se om pærene varmer nok til åpent råk igjennom vinteren. Bor du i sør langs kysten skulle jeg tro dette er nok, bor du lenger nor eller innland er jeg redd den gir for lite varme. Send oss oppdatering når kongvinter er her da.. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
det er 30w gu10 spot, og det kjentes ut som dei gir god varme ![]() bor helt nede ved sjøen i egersund, så normaltsett så er det milde vintere, hvis vi ser bort fra den vi hadde ![]() har og tenkt å kombinere med luftestener, i vinter som var hadde eg kun en hjemmelaget varmekolbe,som holdt ett 3" hull ![]() og da var det vell en 40-45 cm med is i flere mnd, og alle fiskene klarte seg ![]() jada eg skal gi beskjed om korleis det går når kong vinter er her for fult |
| | |
| | #8 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Skal bli moro å se hvordan dette funker drift utover vinteren. Kan det være noe fare for at de sterke pærene kan bli skarpt og blennde for fisken der nede i mørket under isen?
__________________ Mitt damprosjekt |
| | |
![]() |
| Tags |
| isfjerner |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |