Please install Flash and turn on Javascript.
| | #31 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Yngelen vår skal hete Vanessa Linnea. ![]() Tor-P. Sjekk innlegg nr 9 i tråden. (side1) der er skisse over hus og dam o.l. Alle dimensjoner er ikke helt som de skal på skissen.... PS: I natt kom det f#"€%&#€ mer snø.... ca 5-6 cm, og nå sludder det... Dette var vel siste snøen i år.... ![]() God påske ja.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #32 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Da var 4000 liters glassfiberkar satt opp og testet med vann i dag. Dette skal duge som "oppbevaringskar" når dammen tømmes. Men det skjer ikke helt enda. I morgen skal karet tømmes, vaskes, og legges noen små fuger med Tec7 i noen overganger, så er karet klart. Hvis ting går som jeg vil, kommer min bror med gravemaskinen i morra. Da får vi forhåpentlig gravd ferdig veien inn i hagen, og begynt på tomta til filterhuset. Veien blir ca 40 meter, så det går vel litt tid der, siden det ikke er helt flatt. Er også noen busker og mindre trær som må flyttes. Venter på pristilbud fra 2 leverandører av PVC rør, så går det en bestilling der.
| | |
| | #33 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
For å være sikkert at det blir tett kunne du ha brukt glassfiberstrie i fugene og malt med toppcoat. Har ikke så god erfaring med den Tec 7. Du får ta mange bilder av prosjektet ditt og holde oss oppdatert med fremdriften.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #34 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Legger ikke for mye arbeid i dette karet nå. Viktigste er at det er tett og at ting funker. Fiskene skal bare gå der noen uker mens dammen tømmes. Skal bruke det til karantene o.l. senere. Skal da gjøre det skikkelig.
| | |
![]() |
| Tags |
| av, bygging, dam, koi, xxl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://gullfiskene.net/forum/gjor-det-selv/521-bygging-av-xxl-koi-dam.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:46 | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:40 | |
| Bilder fra min dam! - Page 24 - Nettakvariet | This thread | Refback | 21.07.2008 20:42 | |