Please install Flash and turn on Javascript.
| | #42 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Noen nye bilder. Etter litt regning og måling, blir dammen ca 9 x 13,5 x 2,5 meter. Det skulle bli ca 300 000 liter... ![]() ![]() ![]() Legger også ved bilder av to Koi som har fått soppinfeksjon i løpet av vinteren. De går nå i egen tank, og er under behandling.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #45 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Litt nytt herifra. Dammen er nå tømt. 45 Koi er flyttet til glassfiber kar. (fra ca 4-50 cm) Har skutt 2 katter.... Etter at de hadde drept showaen som var med i konken her på forumet og to andre middels store Koi. Fiskene var trege og var på grunnen da dette skjedde, det var der jeg fant restene, og kattene. ![]() Den nye dammen blir uten grunner og dermed mer kattesikker. Dette er forresten første gang katter har vært på ferde hos meg i løpet av alle mine dam-år.Det er snart murt ferdig i naturstein, og fyllt opp jordvoll rundt dammen. Det har blitt noen hundre trillebårer... Venter fortsatt på forskaling til filterhuset. Den gamle damduken skal tas opp denne uka, og resten skal graves ferdig. Men innimellom, så skal terrassen, ca 60 m2 beises, og det går rykter om et utdrikkingslag til helga..... ![]() ![]() Skal se om det blir noen flere bilder når det skjer litt mer her..
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #49 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Dec 2007 Location: Birkeland
|
hei der VA. når det gjeler bundren vil jeg gi deg et råd. dersom du har råd, å ikke har kjøpt inn planlagt lufte utstyr. så kjør spin driftere. det kommer du ikke til og angre på. jeg har montert dette i inne dammen. og de er helt utrolig efektive i drift. bestilte ike du det sammen med meg? ang trykk: shasys: 150 000 liter vann gir ikke 150 ton trykk på ett bundren. det finnes en formel for og regne riktig trykk på slikt. skal se om jeg finner den. hadde det vært slik hadde et bundren blitt smadret umiddelbart om det var slik. det har noe med vann søyle x dia og gjøre.!!! |
| | |
![]() |
| Tags |
| av, bygging, dam, koi, xxl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://gullfiskene.net/forum/gjor-det-selv/521-bygging-av-xxl-koi-dam.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:46 | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:40 | |
| Bilder fra min dam! - Page 24 - Nettakvariet | This thread | Refback | 21.07.2008 20:42 | |