Please install Flash and turn on Javascript.
| | #71 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Da var 110 mm limt på bunndren. Venter stadig på 40 mm rør fra Ahlsell norge... Dårlig reklame vil jeg si, da de ikke kan levere som lovet... Håper de dukker opp i morra, så blir rør arbeidet ferdig for nå.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #72 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hmmm, rørene er nå over en uke forsinket, uten noen god grun..... Snøen er på vei nedover fjellsidene, og vi har hatt en natt med frost. Om bare rørene kommer så skal det skje ting. Rom ble ikke bygget på en dag, det gjelder tydeligvis flere ting...
| | |
| | #73 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Da er jeg endelig i gang.. I morgen skal det støpes under/rundt bunndren. Det skal også legges ca 3 m3 mer sand. Slangene er ferdig trukket i rørene. Var snø her i går, så nå bør det gå fort fremover..
| | |
| | #74 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
15,4 tonn sand er nå på plass i bunn av dammen. Alt ble trillet inn med trillebår.. ![]() Drenene ble støpt i går. I dag blir det en avslappingsdag, siden det er skikkelig høstvær, og betongen må herde. Gjenstår kun siste avretting av bunn, for å lage fall mot de tre drenene. Og litt finpuss. Så skal ca 800 kg duk heises ned i hullet. Kan bli spennende....
| | |
| | #76 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Tjohooo... Da var duken på plass. Vi var fire mann, meg, mine to brødre og en kompis. Det tok dagen, men vi fikk den på plass. Det skal lages en lav, provisorisk vegg i enden hvor huset kommer. Dette er bare for å fylle så mye vann at det ikke bunnfryser i vinter og at noe fisk kan gå ute. Har nemlig ikke plass til all koien inne. Bunndren "åpnes" heller ikke før huset er bygget, slik at rørene er nå tomme. Så slipper jeg å tenke på frostskader o.l. Når huset er på plass, vil jo alle rør være innendørs. Dypeste punkt i dammen er ca 340 cm. Så det skulle være dypt nok nå. I vinter blir det vel fyllt opp ca 160-180 cm. Noen bilder fra arbeidet. Litt lettere å se nå, hvor stor dammen blir. Jeg i rød kjeledress, Storebror i gravemaskin/sort jakke, lillebror i rød genser, og en kompis i oransje dress. Hmmm.. Det slo meg nettopp, at dammen nesten blir større enn huset....
| | |
| | #80 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
har du fått noe vann oppi enda? hvordan gjør du det med bunndren når det kommer i gang? må rørene fra bunndrenet gå inn til filter i samme høyde hele veien, eller kan de ha stigning opp til filteret?
__________________ ************************************************** Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid ************************************************** |
| | |
![]() |
| Tags |
| av, bygging, dam, koi, xxl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://gullfiskene.net/forum/gjor-det-selv/521-bygging-av-xxl-koi-dam.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:46 | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:40 | |
| Bilder fra min dam! - Page 24 - Nettakvariet | This thread | Refback | 21.07.2008 20:42 | |