Please install Flash and turn on Javascript.
| |
#81 (permalink)
|
| G.Net Admin ![]() |
Rørene går under dammen og kommer opp inne i gulvet, som du ser på bildene. De går inn nesten på toppen av Vortex kammerene i filteret. Så her blir det en stigning på ca 2,5 meter fra dren, til innløp på filteret. Men det blir "tappeventil" på rørene fra drenene, ca 60 cm over bunn. Dette er for å kunne "flushe" systemet en gang i uka, for å spyle ut tyngre partikler som legger seg i rørene. Nå er det forresten ca 60 cm vann i dammen. Etter ca 1 døgn kontinuerlig fylling....
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #82 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
så hvis jeg har ca 20 - 30 cm høyde forskjell mellom bunndren og filter så burde det gå veldig greit. lønner det seg da egentlig med flush system for min del da??
__________________ ************************************************** Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid ************************************************** |
| | |
| | #84 (permalink) |
nå hvordan går det med dammen og vannfylling?? blir det noen flere bilder snart?? spennede og følge med her også.
__________________ ************************************************** Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid ************************************************** |
| | |
| | #85 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Det er nå ca 1 meter dypt med vann. Alle fiskene som skal overvintre ute i vinter er på plass. Det skal fylles litt til før frosten kommer, så blir det nok stopp. Vi er så "uheldige" at vi pleier å få rikelig med snø og kulde her, så det blir ikke gjordt så mye mer i år. Skal få tatt flere bilder en dag. Det er også tatt inn 12 små koi mellom 8-12 cm, som skal gå på "oppfôring" i vinter.
| | |
| | #87 (permalink) |
se der ja, fin fisk. får håpe du ikke har vannmåler da, for den hadde vel løpt ganske løpsk tenker jeg. ![]() ![]() ![]() For ikke å snakke om vannverket som sikkert hadde gnidd seg i hendene, pga regninga. hadde blitt kommunens størst regnings motaker du da.
| | |
| | #89 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Ser at høsten er kommet til Sauda City med alle blader som faller i dammen. Husk å planlegge for skimmere og. Ja nå er det bare resten igjen hva ! ![]() Du får fintenke i vinter hvilken type filter som skal gjøre jobben til innsjøen din. Den Kohaku (eller Sanke?) lyste fint opp.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #90 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Jepp, det blir hvertfall 2 skimmere. Filter skal bygges selv, men må jo kjøpe pumper, UVC o.l. Må dessuten få tak i store nok vortex kammere. Det skal være en Kohaku, men hun får mer og mer sorte prikker med alderen.
| | |
![]() |
| Tags |
| av, bygging, dam, koi, xxl |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://gullfiskene.net/forum/gjor-det-selv/521-bygging-av-xxl-koi-dam.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:46 | |
| My new XXL Koi pond. - MonsterFishKeepers.com | This thread | Refback | 17.10.2008 13:40 | |
| Bilder fra min dam! - Page 24 - Nettakvariet | This thread | Refback | 21.07.2008 20:42 | |