Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Jan 2007
|
Hei Fikk et lite tips at vi kunne prøve en tråd ang. damvinduer. Her kommer noen bilder tatt i kveld gjennom vinduet inn til min dam. Vinduet er ikke mer enn 40 gange 40 cm. Det er 10mm. tjukt og er festet på innsiden av dammen ![]() Håper andre slenger seg på og kommer med bilder og sine erfaringer |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Spennende. Kommer selv til å sette inn vindu i den nye dammen, men da en del større. Om andre er interessert så leverer jeg helt nye glass i ønskede mål, i alle varianter, til priser godt under gjennomsnitts glassmester. Bare å ta kontakt.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Har selv satt inn vindu i dammen og de eneste jeg angrer litt på var at jeg valgte et litt lite vindu.(50x100) Med glass inn i dammen får du veldig god kontroll på fiskenes helse samtidig med at det ser ut til at koien liker det. Det er pga plass mangel og trygghet m hensyn til barn at jeg har valgt å bygge min dam på denne måten, men jeg synes det ble en grei løsning. Kanskje jeg om noen år vil lage en mere typisk koi dam, men et lite vindu inn til de søte små blir det nok uansett. |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
her er et bilde av et dam vindu fra den tropiske hagen på madeira. Hagen er et under for oss som er intresert i det som har med dammer og koifisk. Denne var den mellomste av koi dammene i parken. Dammen inneholdt Ca 40 store koi med litt forskjellig kvalitet. Det var god dybde og grei sikt i vann.Flere dyser med oksygen var montert rundt dammen og det virket som det ble tilført store menger luft. På den øvre siden var det lagt en vakker sittegruppe hvor en kunne iaktta fiskene fra. Under en stor bro kom en stor flow med nytt vann. Om dette kom fra en av bekkene eller om det kom fra et filter det kunne jeg ikke se. Var helig og fikk et lite innblikk av filtergraven til en av de to andre dammene i parken. |
| | |
| | #9 (permalink) |
|
Dette er den minste av de tre dammene i hagen. Støpt, smal, avlang, dam ca 30 m. Flere bruer,lykter og for å ikke glemme koi og vakre blomster i et japansk inspiret miljø. Legger også med bilde fra filtergraven til denne dammen. 3 store UVer masse luft og en lang, lang rekke med japanske matter. Her hadde de også satt inn et vakkert lite vindu hvor ivrige koi elsker kunne slappe av og kvile beina etter vandring i denne vakre hagen. |
| | |
![]() |
| Tags |
| damvinduet |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|