Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Dec 2007
|
hei vi har 5 koi og 2 gullfisker i en dam litt utenfor harstad å dette er første året vi holder på med dette, vi fikk dem ikke til å gå i dvale så dem er inne i et akvarium på 200l som er kjempegreit fordi da får man se fiskene 2 stk er allerede blitt 20cm mens de andre er på 10-15cm, skal legge inn nytt bilde av dem etterhvert.dette er en fryd for alle og dammen pyner flott ses på bildet ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
|
glemte å fortelle at dammen er 2*3meter og ca 70cm dyp. duken er en plast pvc duk på 3.2mm et H liv å få ned i selve dammen ![]() jeg ser nå at det er bare gyte dam vi har i forhold til deres store dammer hehe la inn et bilde av akvariet inne |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() Join Date: Mar 2007
|
Hei! Det er lett å starte med for liten dam, har selv gjort det og utvidet dammen etter to år. En blir bitt av bassillen. Men en kan vere lykkelig som liten og. Likte godt måten du har laga standsona di. Branittbrua (for det er vel det?) over bekken er flott og dekorativ. Eg har nemlig ei slik selv og eg har montert den over det smalaste partiet på dammen slik at en på den måten kan komme seg tørrskodd over. Flott for barna å kunne sitte/ligge på brua og se på fiskane |
| | |
| | #8 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hei Zublax og ![]() Flott at du deler dine bilder med oss. Du har båret mange lass med stein til ditt nye paradis. De fleste av oss har startet i det små. Vi kjøper noen små koi som vokser fort og våre små dammer blir en balje for våre kjæledyr. Koiene går i en slags dvale når temperaturen synker under 10`C. Fordøyelses systemet går på sparebluss og maten blir ikke fordøyt skikkelig. Koiene har to "skjegg tråder" lik torsken som de bruker til å føle seg frem i mudderet til å finne mat. Derfor roter de også i akvariumet på mat jakt.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #9 (permalink) |
|
hei chasys ja stemmer det ble et lass her å ett lass der, fint når man arbeider som maskinfører. ligger mange sene kvelder i arbeidet med dammen å nå skal det utvides til sommeren ang det med steiner de styrer også med plantene jeg har.. nesten ingen igjen joh,nesten så de spiser på dem men får jo mye mat.. koi er merkelige fisker hehe |
| | |
![]() |
| Tags |
| dam, harstad |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|