Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() |
Hei! Har ca 20 koi egg som snart trenger micromat. Burde vel ikke si det, men jeg kan ikke stort om micromating av yngel. Så om ingen har en gratis og enkel oppskrift, så kjøper jeg gjerne micromat med litt tips og hjelp på kjøpet. Vi holder til i Fetsund så om vedkommende holder til i området hadde det vært flott. Begynner å haste litt! Takker for hjelp! |
| |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Ta deg en tur i dyrebutikken og kjøp Artemia egg. Ta så en stor brusflaske og skjær av litt over midten midten. ca 0,7 liter vann, 3 teskjeer vanlig salt og en teskjee natron. Dette har du oppi flasken. Du trenger også en luftpumpe med brusesstein i bunnen av flasken. Så har du oppi ca 1-2 teskjeer Artemia egg. Etter ca 2-3 døgn er disse klekket og klar som mat. Flasken må plasseres et varmt og lyst sted (over 25 grader) for å få god klekking. Ikke prøv å mat nyklekket yngel, da det bare forurenser vannet. Yngelen spiser ikke før etter ca 5-6 dager. Før det vil de tære på plommesekken. Du vil se at yngelen ligger på bunnen disse dagene før de er svømmedyktige og klare til å spise.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| |
| | #4 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
hei mama mia Stine kjære morTil nød kan du kverne litt annen koifor til pulver form, bruk det foret med høyest mulig protein innhold. Eller du kan gi de litt av plommen fra hard kokte egg og reke egg. De skal mates ofte og lite. Ved vannskifte pass på å ha samme temperatur. La det være litt alger som de kan beite på det også. Ikke ha de sammen med større koi, fordi de blir nam nam for de
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| |
![]() |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|