Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #7 (permalink) |
| Hovedmoderator Koi.no ![]() |
hei Helene ![]() Det er mange "handyman" i koi hobbyen som består faktisk mest av ja menn og koi Vi må alle være litt rørleggere, elektrikere, tømrere, anleggsgartnere, ingeniører, veterinærere, murere, montører, gravemaskinførere når vi tar helt av osv. når vi skal bygge oss våre vannpytt i hagen. Det går jo an å betale seg for tjenesten men ikke alle har budsjett til både seilbåt, hytte, turer til syden, motorsykkel, flotte biler og stor hus til millioner med en liten hagedam og noen fisk som også skal mates. Er blitt imponert av hva damer også har foretatt seg når de virkelig vil og du vil nok stå på, tror jeg.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
| | #8 (permalink) |
| Member Join Date: Mar 2007 Location: Ålesund
|
Ja, jeg skjønner at dere må "serve" mange områder innen håndverkstradisjonene for å komme noenlunde rimelig ut. Det er jo det som er så imponerende. Jeg kan klare mye selv, men kommer nok til kort når det gjelder sveiseapparat og fintenking rundt slanger og koblinger. Mye kan jeg lese meg til. Jeg er jo nokså ny i gamet, så jeg må lære meg hva som finnes av ulikt utstyr og hvilket behov jeg har for min dam og livet der. Synes det er en kronglete jungel av informasjon. Det meste jeg finner av informasjon, ser ut som er skrevet for og av veteraner og ikke ment for nybegynner som meg. Jeg trenger nok en abc og få ting inn med teskje når jeg skal til med utbyggingsprosjektet... Er det bare jeg som er treig eller, er det andre som også synes at ting virker litt komplisert .. |
| | |
| | #9 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Apr 2007
|
Hei og hopp. vi holder til på møre og har kjøpt de fleste fiskene hos Neil Berry som driver Koi-Norge. Vi har tre ulike dammer,og ca 150 koier i forskjellige størrelser og typer. Vi kjøpte de siste den 23 mars de kommer fra Koibito i Japan og den størst er en gin-rin kohaku fra Momotaro. Neil skaffer de fleste typer. koihilsen KOIDRONNINGA |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Hovedmoderator Koi.no ![]() |
Vi lurer nok alle på hvordan ting kan gjøres og forbedres. Forumet vil forhåpentligvis hjelpe mange med tips og råd, men litt må vi prøve og feile selv og. Har du ingen halvpart eller god venn - kollega som kan komme med forslag ? To hoder hjelper ofte på til å se løsningen på problemene som kan dukke opp underveis. Men ja det er mye dill og dall en trenger å ha for hånden for å utføre jobben.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| hei |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |