Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| |||||||
| Hei! Du har lest innlegg og sett hva byr på, men har forsatt ikke registrert deg. Hvorfor ikke ta et øyeblikk og registrere en gratis konto nå? Som medlem vil du få fri tilgang til lese alle våre forumer, og muligheten til å poste innlegg, kommunisere privat med andre medlemmer (PM), foreta avstemminger, laste opp innhold i forumer og bildegalleriet, samt andre funksjoner. Bli medlem i vårt forum i dag! Hvis du allerede er medlem, logg deg på øverst til høyre for å fjerne denne meldingen, og delta aktivt i forumet nå. |
![]() |
| | LinkBack (4) | Thread Tools | Display Modes |
| |
#1 (permalink)
|
| Moderator ![]() |
Min kone (Lani) og jeg gjennomførte en bilferie på sør og vest-landet i uke 33 og 34. Når vi kom hjem hadde vi ca.650 bilder med hjem, og tenkte å vise en del av de her og fortelle litt om turen. Vi kjørte fra hytte til hytte og startet med første stopp i Skien. Der tok vi buss opp til Lunde og så kanalbåt ned igjen til Skien. Dette var en veldig koselig tur som jeg virkelig annbefaler. Som sikkert de fleste vet så går disse kanalbåtene opp og ned fra Skien til Dalen, men vi fant ut at turen ned fra Lunde til Skien passet best for timeplanen vår. ![]() ![]() ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Fra restauranten om bord. ![]() ![]() Videre fra Skien gikk turen til Kristiansand, hvor vi selvfølgelig var innom dyreparken og måtte "sight'e" rundt i byen. Jeg tok ikke så mye bilder fra dyreparken, men det var noen bilder der jeg tok som jeg har lyst til å legge med. De er av en liten dam/bekk som lå på utsiden av Kardermomme by. Om du ser nærmere etter på steinene rundt brannfakkelen i steinen uti dammen så ser dere det står skrevet navnene på noen av de mest fattige landene i verden. Dammen var laget som et tema for å få folk til å stoppe opp litt og ofre noen tanker til folk i den fattige delen av verden. Rundt dammen var det satt opp mange trykknapper som var et arrangement som skulle oppfordre folk til samarbeide. Om alle knappene ble trykket ned samtidig ville det aktivere en pumpe som laget liv i en fontene ute i dammen....Skape en interesse for å få folk til å samarbeide mot fattigdommen. ![]() |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Moderator ![]() |
I Kr.sand var vi også innom en gård ved navnet Myren Gård Historien om gården finnes under linken... Gården hadde en veldig flott hage med masse flotte blomster og en park ned mot sjøen hvor det var mange enorme trær som var av forskjellige arter som normalt ikke finnes i Norge. ![]() ![]() |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Så gikk turen videre langs Nordsjøveien videre sør og vestover... Dette er en strekning som bare må oppleves, og skulle man stoppet og tatt bilder av alt det fine man ser langs denne ruta, så måtte man nok hatt noen uker på seg og man skulle i såfall tatt ruta til fots eller med sykkel...hehe Vi svingte så av ved Lyngdal og ut til Farsund og Lista. Der ute stoppet vi og tok en kikk ved Lista fyr... ![]() ![]() Videre fra Lista fyr tok vi masse små grusveier og så mange artige små steder.. Bl.a dette huset som så veldig gammelt ut ved første øyekast, men ved nærmere kikk så var det faktisk nesten helt nytt...hehe |
| | |
| | #10 (permalink) |
| Moderator ![]() |
Vi fortsatte videre langs Nordsjøveien og gjorde neste overnatting i Egersund. Der gikk vi en del rundt i den koselige lille byen, gjorde litt shopping og spiste godt på en restaurant. Når vi så hadde slått oss til ro i hytta som lå på en campingplass rett ved elva der....gikk vi oss en tur oppover veien langs elva. Der fikk vi se flere som holdt på å fiske laks og litt lenger opp fant vi en laksetrapp som det var bra liv i.... Glemte å ta med fotoapparatet på den gåturen, så noen laksebilder fikk jeg ikke tatt. Dagen etter kjørte vi så ut på Egerøya og gikk fotturen ut til Egerøy fyr. Det var en spassertur på ca.en time hver vei... Veldig koselig tur langs en godt opparbeidet tursti/traktorvei. Tror jeg telte til 13 sauegrinder som vi måtte passere på veien utover der. ![]() ![]() ![]() |
| | |
![]() |
| Tags |
| august, fra, reisebrev, tur, vår |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |
LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://gullfiskene.net/forum/lost-og-fast/1599-reisebrev-fra-var-tur-i-august.html | ||||
| Posted By | For | Type | Date | |
| New norwegian pond buildup. | This thread | Refback | 27.11.2010 22:39 | |
| New norwegian pond buildup. | This thread | Refback | 17.07.2010 14:32 | |
| New norwegian pond buildup. - Page 7 - Koiphen.com | This thread | Refback | 29.11.2009 10:25 | |
| New norwegian pond buildup. - Page 7 - Koiphen.com | This thread | Refback | 29.11.2009 00:43 | |