Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Mar 2007
|
hei hei jeg er helt ny her. Har to gullfisker i en bolle da jeg bor i en liten leilighet å ike har plass til akvarium nå. men det jeg lurer på om den ene fisken kan være gravid..har bare hatt fiskene i to uker, men den ene er litt tykkere og har litt lysere farve en den andre. I det siste har den fisken ligget mye på bunnen men tar seg en tur av og til. Den kommer opp å spiser. Hun har fått to kuler helt bak på maven som er litt svarte.og har blitt bred bak i baken. hehe dette ble litt rotette, men hvet ikke hvordan jeg skal forklare det. takk på forhand hilsen en nybegynner |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() Join Date: Mar 2006 Location: Skedsmo
|
Gullfisker blir ikke gravide. De får bare rogn, som må befruktes av melke fra en hanne. Jeg tror kanskje at fisken din kan være syk, siden det ikke er normalt med kuler på fisk. Kan være alt fra svulster til parasitter og infeksjoner. Får du tatt et bilde av fisken?
__________________ -- nala |
| | |
| | #7 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Mar 2007
| Hei vi har en kampfisk som ligger for det meste på bunnen av bollen og svømmer opp av og til. Den har noen svarte klomper i magen. den er hvit og vi fikk den nettopp. håper du kan svare for vi lurer veldig... hilsen Thea og Eline. P.S eller kommer den til og dø? |
| | |
| | #8 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Kampfisk blir heller ikke "gravide" De har egg, som må befruktes etter at eggene er lagt. Dette kan høres ut som sykdom, eller feil vannverdier. Her på forumet legger vi hovedvekt på Koi, gullfisk og andre karpefisker. Kampfisk hører til under slekten "labyrintfsiker". Prøv her http://nettakvariet.no/ så er det garantert mange som kan hjelpe dere. Lykke til.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
![]() |
| Tags |
| er, fisken, gravid |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|