Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #1 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() Join Date: May 2010
|
Som overskriften sier så observerte jeg nå etter å ha skiftet vann og fjernet avføring at det var en liten hvit mark som ble virvlet rundt nedi der. Først så det bare ut som noe drit, men så begynte den å bukte på seg. Hva er dette og hvor kommer den fra? |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Hovedmoderator ![]() Join Date: Jun 2007 Location: Alta
|
Heisann ![]() Ikke noe å bekymre seg for. Husker ikke hva disse markene heter, men de kommer av for mye næring i vannet - som regel av overforing. De er ikke skadelig for fiskene ![]() For mindre i en periode, så forsvinner de. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Hovedmoderator Ryfylke Koi & Akvarium ![]() |
Vil nok tro at det er snakk om infusorier. Fiskene vil nok spise de. De kommer ofte av overfôring som "Taho" alt har nevnt. Ingen ting farlig, men du bør nok fôre mindre og bytte vann oftere.
__________________ Xtreme koi keeping. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Member Join Date: Feb 2010 Location: Telemark
|
Har selv opplevd dette i et av de nyoppstartede akvariene mine. (filtrene var imidlertid kickstartet, så tviler på nitritt). Har opplevd dette også i gullfiskakvariet mitt på 230 liter, men nå vet jeg hva det er, da |
| | |
![]() |
| Tags |
| akvariet, bitteliten, hvit, mark |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |