Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| | #1 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() Join Date: May 2010
|
Hei igjen. Jeg har hatt litt problemer med at pumpen min går tett 2-3 dager etter rensing. Jeg har prøvd å vaske litt innimellom med q-tips også der det kan se ut som at det tetter seg, men alikevel så blir den tett. Eller kanskje ikke helt tett, men altfor lite guff til at det har noen effekt i akvariet mitt. Det er en Eheim innvendig pumpe jeg har og jeg mener å huske at den er beregnet for 160 liter (jeg har 70 liter), så det burde jo holde i massevis. Peiling noen? Burde jeg investere i utvendig pumpe/filter? Har planer om å kjøpe større akvarie når spisestuen blir ferdig også, for fiskene mine begynner å bli store |
| | |
| | #2 (permalink) |
| Hovedmoderator Ryfylke Koi & Akvarium ![]() |
Her er det desverre bare en løsning. Og det er nytt utvendig filter. Tror nok ikke noen vanlige innvendige akvariefilter er istand til å drive et koi eller gullfisk kar alene. Anbefaler Eheim sin utvendige serie. Har hatt mine i over 15 år, og de har gått samenhengende siden de var nye, uten feilslag eller ulyder.
__________________ Xtreme koi keeping. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Progressing member ![]() ![]() ![]() Join Date: May 2010
|
Kan du/dere anbefale noen til meg? Siden jeg uansett planlegger å kjøpe større akvarie når vi (en gang) blir ferdige med spisestuen, så kanskje jeg skal vente? Eller har det noe å si om filteret blir veldig overkill på akvarie jeg har nå frem til jeg får nytt?
|
| | |
| | #4 (permalink) |
| Hovedmoderator Ryfylke Koi & Akvarium ![]() |
Filteret blir aldri for stort. Tenker da på filtervolum. Men selvfølgelig kan sirkulasjonen (liter/minutt) bli for mye. Men kjøp et stort utvendig Eheim filter, med stort litervolum. Tror de nye modellene der kan regulere flow/sirkulasjon, så det ikke blir så mye strøm.
__________________ Xtreme koi keeping. |
| | |
![]() |
| Tags |
| dårlig, pumpe |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |