Please install Adobe Flash Player 9.0 (or higher). JavaScript must be enabled.
| |||||||
| Hei! Du har lest innlegg og sett hva byr på, men har forsatt ikke registrert deg. Hvorfor ikke ta et øyeblikk og registrere en gratis konto nå? Som medlem vil du få fri tilgang til lese alle våre forumer, og muligheten til å poste innlegg, kommunisere privat med andre medlemmer (PM), foreta avstemminger, laste opp innhold i forumer og bildegalleriet, samt andre funksjoner. Bli medlem i vårt forum i dag! Hvis du allerede er medlem, logg deg på øverst til høyre for å fjerne denne meldingen, og delta aktivt i forumet nå. |
![]() |
| | LinkBack | Thread Tools | Display Modes |
| | #2 (permalink) |
| Senior Member ![]() |
HI, Not sure what the area is it will clear, i guess it depends on how many litres per hour the pump is sucking through. but it is defiantly better than just having a pump on the bottom of the pond. hopefully someone who has experience with these will say. Last edited by carl1978; 20.12.2010 at 10:54. |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Sep 2009
|
Hei jeg har kjørt med et reversert bunndren som jeg kjøpte hos koi.no i en sesong og det fungerte utmerket, dammen var ikke til å kjenne igjen. Jeg kjørte med en 12000 l pumpe og da holt den ren ca 2 m diameter, jeg brukt så en kost til å skubbe det som ikke blev sugd i utenfor dette området.Men som Karl sier så er det helt sikkert avhengig av pumpeflow og fasongen på dammen :-) PS. Jeg hadde stor fordel med å feste en luftslange til toppen for å få virkning som spindrifter, det blev nesten som en støvsuger av bunnen :-) |
| | |
| | #6 (permalink) |
|
Hei igjenn. Jeg brukte en slik svetteslange som luften siger jevnt igjennem og laget en liten kveil som jeg stripset fast på toppen. Dammen min er på ca. 5000 liter. Skal se om jeg klarer å få lastet opp noen bilder, har det samme prinsippet i innedammen min nå bare med et ordentlig bunndren :-) |
| | |
| | #8 (permalink) |
|
Nei dette var en jeg fikk fatt på i Danmark. Men tror nokk at en sånn til hagevanning skulle gå greit også hvis disse ikke har huller men bare lekker fint igjennem. Jeg blev fortalt at dette var mye brukt av opdrettere i Japan og har sien lagt merke til de på flere bilder og filmer på nett fra koi oppdrettere.
|
| | |
| | #9 (permalink) |
| Senior Member ![]() Join Date: Apr 2009
|
Jobber litt med og lage innedamplaner og denne løsningen du nevner er veldig intresant Hadde vore gildt med et bilde av denne "patenten" Kan du si hvor i danmark denne slangen er kjøpt. Og hvordan festet du den på bunndrenet, lim? |
| | |
| | #10 (permalink) |
| ![]() ![]() ![]() Hadde litt problemer med å få klare billeder gjennem vannet men håper du ser nogenlunde hvordan jeg har gjort. Jeg festet slangen med kabelstrips, måtte så bore 4 hull i btoppen av bunndrenet, men det var så ikke noe problem |
| | |
![]() |
| Tags |
| bunndren, omvendt |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
| |