Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Jul 2007 Location: Norge, Oslo
|
Hei ![]() Lillebroren min fikk to gullfisk til bursdag i går. Den ene er oransj og den andre er gul/Oransj. Han fikk dem i en bolle som rommer maks 10 l. Han fikk noe føde i en liten flaske og en plante. Jeg er store søster så det blir nok jeg som må passe på at de overlever! ![]() 1) Hva slags utstyr trenger jeg til gullfiskene? 2) Hvor stor må akvariet være? 3) Hvor lenge lever de? 4) Hvordan vet jeg hvor gamle de er? 5) Og hvis det er noen som har nyttige linker (på norsk) er jeg takknemlig.
__________________ Speil, Speil på veggen der Hvilket fisk skal jeg velge hen? ![]() |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Hei, og ![]() Vi får prøve å svare på spm dine. 1. Det viktigste utstyret du har i all fiskehold er filtrering. Uten dette er det et dødt løp. I boller har man ikke mange alternativer, og det mest brukte er noe som kalles bunnfilter. 2. I utg. pkt. synes jeg at et akvarium ikke bør være mindre enn 60-70 liter for 2 gullfisker (når man snakker om f.eks. 2 slørhaler i relativt moderat størrelse). Selv dette blir over tid for lite til fiskene. 3. Gullfisker (og da mener jeg "normale" slørhaler, og ikke de som er voldsomt degenerert) kan leve opptil 20 år om de får forholdene lagt til rette, men det er dessverre slik at levetiden for gullfisker i boller er ofte under et år og har en direkte årsak til at man ikke klarer å gi de rette forholdene her. 4. Med mindre du vet når de er klekket, så er det ingen god måte å finne dette ut på. Man kan følge med når hannene blir kjønnsmodne. Dette skjer i ca 1 - 1,5 års alderen. Men har man bare hunner, så har man et problem ![]() 5. Her er i alle fall en link: http://dyrenett.no/no/s/artikkel.asp...isk&h=d&id=126 Lykke til
__________________ Carpman |
| | |
![]() |
| Tags |
| alene, fisk |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|