Please install Flash and turn on Javascript.

Go Back   Gullfiskene.net forum > Akvarium og Hagedam > Nybegynner

Notices

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 20.09.2007, 15:34   #1 (permalink)
Junior Member

Mellie2605's Avatar

Smile Hjelp!!!

Jeg skal snart få meg et lite akvarium og har bestemt meg for å få meg to slørhaler til å ha i det...også lurer jeg på dette med tepratur, hva slaks planter jeg skal ha, kan jeg ha en liten malle med i akvariumet, hva slags steiner/sand er best og hva slags mat bør jeg gi de??????????
har mase spørsmål... hjelp?!

Hilsen Fiske-eier to be
Mellie2605 is offline   Reply With Quote
Old 20.09.2007, 16:11   #2 (permalink)
G.Net Admin

Blog Entries: 1

Hei, og

Når det gjelder gullfisker/slørhaler så bør man definere et lite akvarium på rundt 50-60L. En temperatur på 22-23 grader passer fint for slørhaler, og når det gjelder spørsmålet ditt om maller, så vil en Plecostomus passe fint i dette temperaturområde.

Grus med kornstørrelse på 3-5mm vil fungere fint for fiskene, og er lett å holde reint. Du kan også ha annen dekor som steiner og røtter, men du bør ikke overdrive med mengden da dette stjeler plass i akvariet. Hvis man er nybegynner, så bør både grusen, steiner og røtter kjøpes i en akvariebutikk. Dette fordi det ikke er alt du finner i naturen som egner seg til å putte oppi akvariet, og man bør sette seg godt inn i hva man kan bruke.

Når det gjelder planter så kan du f.eks bruke både Javabregne (Microsorum pteropus) og en annen plante som heter Hygrophila (Hygrophila corymbosa Siamensis 53A eller 53B). Gullfisker/slørhaler er kjent for å gå hardt på planter, men disse klarer seg ganske bra og er hardføre.

Av erfaring så vil jeg si at pellets er best for gullfisker/slørhaler. Dette får du kjøpt i de fleste akvariebutikker. Pass på å kjøpe mat som egner seg for gullfisk, men dette skal de vite i akvariebutikkene.

Skulle du ha flere spørsmål, så er det bare å spørre.

Lykke til

Tags
hjelp

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules