Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member ![]() Join Date: May 2008 Location: buskerud
|
Hei. Jeg er helt nybegynner. - om ikke akkurat i livet, så iallefall som hagedam bruker. Dam er det vel ikke egentlig. - mer et lite basseng, murt opp i hagen for et par år siden. Hittil kun brukt med vann og en liten fontene. Men i år vil jeg ha fisk i dammen ! Den tar vel 450 - 500 liter - når den er passelig fyllt opp, så stor er den jo ikke. Blir nok ikke noen store Koi opp der nei. Antar det blir gullfisk som passer ? Kan ikke overvintres ute, for her er det mye kulde og snø når det er vinter. Men det går vel å flytte dem inn i kjelleren ? Trenger hjelp og gode forslag til ting jeg må huske på. Hvis noen har tid og gidder ....... ? Planter ? Grus på hele eller deler av bunnen ? Pumpe / filter ? NB jeg er ganske praktisk, men ikke særlig teknisk. |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
hei Torill og ![]() Hold deg til comet gullfisk, ser ut som vanlig fisk men med farger. 4 - 5 stk. som du kan ta inn i et 400 liters akvarie om vinteren. For ar fiskene skal trives må vannkvalteten være bra, dvs. du må ha en pumpe, filter, uv, riktig pH mellom 6 og 8, riktig foring, osv. Ikke ha får mange steiner eller grus opp i bassenget, noen få planter er OK. Ta en titt på tidligere tråder hvis ingen andre vil sitte foran skjermen og hjelpe deg i gang i det fine været.
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| alt, dam, nesten, ny, om, råd, trenger |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|