Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member ![]() Join Date: Jul 2008
|
Heisann. Lurer på å kjøpe meg en ferdigstøpt dam til å ha på verandaen her, og har i den forbindelse en del spørsmål. Er også ganske nybegynner når det gjelder akvarium og fiskehold bare så det er sagt Veldig vanskelig å finne noe serlig om verandadam på nettet, så om folk har erfaringer rundt det, hadde jeg satt stor pris på om dere delte det =) Har sett på en type som er ca 2 meter lang og 1 meter bred, og hadde tenkt på ha fisk og planter der. Må man søke om byggetillatelse for dette? Det står i vedtektene for borettslaget at "Oppsetting av boder eller faste installasjoner på balkonger regnes som fasadeendring. Dette er søknadspliktig til Plan og bygningsetaten.." Men vil en slik dam regnes som en fast installasjon? Hadde ikke tenkt å mure den opp, men heller stable opp med steiner rundt den. Hvis dette går? Noen som har erfaring rundt det? Fikk også tips om å legge en varmekabel rundt dammen, slik at det er mulig å ha den ute hele året. Synspunkter på dette? ![]() Det vil være sol på dammen en god del av dagen, vil dette bli for stort problem med tanke på alger, eller vil jeg kunne motvirke det godt nok med hjelp av filter, planter osv? Så ellers om noen har noe å komme med, tips, råd eller hva som helst, mottas det med stor takk! =) På forhånd takk for hjelpen! |
| | |
![]() |
| Tags |
| info, par, spørsmål, verandadam, ønskes |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|