Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() |
Hei, Er det vanlig at gullfisken blir hånd tamme sånn uten videre? det hele startet i sommer like etter at vi hadde fått dem, de hadde vært i vannet i ca. 2 uker, da jeg tok de opp for å bygge ut til et bedre filter enn det jeg hadde, da gikk de i en liten balje vi har. Da kom ene jenteungen bort, og stakk hånda oppi vannet og tok opp den ene fisken. Jeg ba henne selvfølgelig om å sette den i vannet igjen, noe hun gjorde. Det merkeligste med dette var at fisken var jo ikke redd henne en gang. Så i går, hadde jeg en morsom opplevelse, ca. 3 timer etter mating, så var jeg ute og tok en røyk, og stod da som vanlig å titta litt på fisken, jeg så at dem begynte å "danse" som dem pleier ved mating, ga de da beskjed om at nei, noe mat var det ikke å få. men tenkte litt på dette med jenteungen i sommer, og tenkte, pokkern eller, jeg stapper en finger i vannet å ser hva som skjer. For jeg hadde egentlig ikke noe tro på at noe skulle skje i heletatt, Men til min store forundring, så begynte alle tre å sutte på lillefingeren min, og de sutta som de ikke skulle ha gjort annet. jævlig kult tenkte jeg, og løp inn å henta kjerringa, men hun fikk aldri se det i går, ennet enn at det var en hvis interresse rundt fineren min. så, skal prøve igjen i kveld. Men så til mitt spørsmål, er dette vanlig at gullfisk gjør da?? trodde bare koien gjorde dette jeg.
__________________ ************************************************** Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid ************************************************** |
| | |
| | #2 (permalink) |
Og i dag for en liten stund siden, så gjorde jeg en test og putta lillefingren i vannet, og jo da de sutta som besatt i dag også. Dette blir morro, for i kveld skal jeg prøve å mate de fra handa, for å se hva som da skjer.
__________________ ************************************************** Ingenting er umulig, det umulige tar bare litt lengre tid ************************************************** |
| | |
| | #3 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
Dette gjør de fleste fisk, når de "lærer" at det kan være mat å få. Har selv mye "håndtamme" fisk, både tropisk akvariefisk inne, og Koi ute. Før da jeg drev med gullfisk oppdrett, var dette et vanlig fenomen i dammen.
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #4 (permalink) |
Ok, kult. Så da bør det være muligheter for at jeg skal klare å få dem til å spise fra hånda også da?
| | |
![]() |
| Tags |
| gullfisk, tam |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|