Please install Flash and turn on Javascript.

Go Back   Gullfiskene.net forum > Akvarium og Hagedam > Hagedam > Teknikk og utstyr for Hagedam

Notices

Reply

LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 01.12.2007, 15:47   #1 (permalink)
Progressing member

Default Mitt nye filter

Her er mitt nye filter prosjekt i rustfrittstål.Filteret har innebygd sieve/strainer i titan på vann inntaket.Et tre kammer filter med 200liter kaldnes biomedie og japanskematter maltalamatter.
Attached Thumbnails
mitt-nye-filter-img_0630.jpg  mitt-nye-filter-img_0621.jpg  mitt-nye-filter-img_0623.jpg  mitt-nye-filter-img_0429.jpg  

Last edited by Carpman; 01.12.2007 at 16:31. Reason: Flyttet tråden til Teknikk og utstyr da den passer best her
koiboy is offline   Reply With Quote
Old 01.12.2007, 15:59   #2 (permalink)
Senior Member

mjoks007's Avatar

Flotte greier! Men må bare stille et dumt spørsmål, de rørene med masse huller i på bilde 3, hva er de egentlig til? Er det for å holde K1 mediene i kammeret så de ikke forsvinner med vannet?
mjoks007 is offline   Reply With Quote
Old 01.12.2007, 16:03   #3 (permalink)
Progressing member

Originally Posted by mjoks007 View Post
Flotte greier! Men må bare stille et dumt spørsmål, de rørene med masse huller i på bilde 3, hva er de egentlig til? Er det for å holde K1 mediene i kammeret så de ikke forsvinner med vannet?
Ja det er for å holde k1 i kammeret.
Old 01.12.2007, 16:14   #4 (permalink)
Progressing member

Originally Posted by koiboy View Post
Her er mitt nye filter prosjekt i rustfrittstål.Filteret har innebygd sieve/strainer i titan på vann inntaket.Et tre kammer filter med 200liter kaldnes biomedie og japanskematter maltalamatter.
samtidig vil jeg takke Kristin fra Koi.no for hurtig levering og god service.Tankgjennomføringer kommer derfra.
Old 01.12.2007, 17:20   #5 (permalink)
Senior Member

mjoks007's Avatar

Du tror ikke du kan forklare litt hvordan den fungerer?
Old 01.12.2007, 19:38   #6 (permalink)
Progressing member

Originally Posted by mjoks007 View Post
Du tror ikke du kan forklare litt hvordan den fungerer?
Skal prøve å forklare prinsippe.Fikk desverre ikke lagt ut flere bilder.Kammer nr 1 har vanninntaket i kammer på utsiden,her er det innebygd en sieve med finet 2oomy i titan og det er monter en utspylingsventil i dette kammere for å få ut den skiten som vil samle seg her samt en demonterbar innspeksjonsluke.Iden har jeg fra noen strainere vi produsere til oljeindustrien.Vanne går i gjennom sieve og videre inn i kammer nr 1 her for vanne en rotasjon som i et vortex kammer her er det montert en peforert sylinderformet kammer som er fylt med kaldnes som vannet må renne igjennom for å komme over i kammer nr 2 prinsippe her er som en eazy i nexsus der det brukes luft til å rengjøre kaldnesen.kammer nr2 er et kaldnes kammer der det pumes ned luft for å få kaldnesen til å rotere dette er et bio kammer.der man bryter ned giftstoffer i vannet.derfra går det over i kammer nr 3 som det er lagt lagvis med japanske og maltala filtermater dette vil også funger som et bio kammer.Derfra går det gjennom uv filter og så til vann heater derfra til dammen. jeg bruker 2 stk luftpumper til dette filteret en airtech og en yamitsu hi-flow.Håper du forstod prinsippe mjoks.
Old 01.12.2007, 20:12   #7 (permalink)
Senior Member

mjoks007's Avatar

Ja, forsto bedre nå! Takk!
Old 01.12.2007, 22:38   #8 (permalink)
G.Net Admin

Chasys's Avatar

Default bra

heisan handy DIY koiboy

Klarer Sieven på 200my jobben ? Bra patent det der hvis den er lettstelt. Har savnet noe slik til Nexusen istedenfor Answer`en, som går på strøm for å kontinuerlig rengjøre Sieven på 150my. Hadde det gått an med en slik anretning på Nexusen, ved vannintaket ? Det er utrolig mye skitt som kommer kontinuerlig fra rørene = dammen.

Har du bilder av titan Sieven ? Det andre er i rustfritt stål ?
Hvor mange liter i timen kan det gå igjennom systemet ?
Old 02.12.2007, 00:22   #9 (permalink)
Progressing member

Originally Posted by chasys View Post
heisan handy DIY koiboy

Klarer Sieven på 200my jobben ? Bra patent det der hvis den er lettstelt. Har savnet noe slik til Nexusen istedenfor Answer`en, som går på strøm for å kontinuerlig rengjøre Sieven på 150my. Hadde det gått an med en slik anretning på Nexusen, ved vannintaket ? Det er utrolig mye skitt som kommer kontinuerlig fra rørene = dammen.

Har du bilder av titan Sieven ? Det andre er i rustfritt stål ?
Hvor mange liter i timen kan det gå igjennom systemet ?
Hei Chasy.Jeg har bilder av sieven.Alex prøvde å få lagt inn flere bilder men det fikk han ikke.Det går nok an og lage en son innretning på nexsusen da må den monteres vedsiden av vanninntaket og med pvc rør i mellom.jeg skal ta en studie på detAlt er av rustfrittstål 316.Jeg kjører med den nye pumpen den pumper 20000liter i timen.Det ble vel mye så jeg måtte strupe den litt.skal legge inn et til 50mmpvc rør mellom tank 2 og3 for det er her det stopper opp.Da regner jeg med at eg kan kjøre med fult.
Reply

Tags
filter, mitt, nye

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules