Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() | Vet jeg har sett et sted på nettet, en formel for hvor stor åpningen på hatten til bunndrenet skal være. Finner ikke den siden nå, noen som vet? Hvor liten åpning kan man ha, før det begynner å begrense flow'en? Har jo en del små koi, som helst ikke skal havne i filteret..
__________________ Hagen min er et stort hull... med vann i... |
| | |
| | #3 (permalink) |
| Senior Member ![]() | Var det ikkje 1 - 2 centimeter da? vist eg ikkje huska feil. men her e nå link til ein vendor kansje du finne nåkå der. Diffuser Express - a division of Environmental Dynamics OPS Chaisys kom meg i forkjøpet her. Linken der er mye bedre Det var 1.27 eg justerte mitt ja til når eg tenker etter..
__________________ Fisk ute og inne Last edited by Roger`n; 06.08.2008 at 17:47. |
| | |
| | #6 (permalink) |
| Member ![]() ![]() ![]() Join Date: Dec 2007 Location: Birkeland
| Jeg har ikke fått justert hatten på bunndren her heller. Men har brukt det en del likevell. vann fra bunndren har jeg brukt til og etterfylle en liten dam på nedsiden av hoved dammen. Jeg har ikke klart og få fisk sugd ut og ned i den lille dammen selv om åpningen er 5-7 cm. men det er vell også sånn at man får mye bedre suge effekt med riktig åpning (1,27 cm)? har også sett noen som lager seg en finmasket hatt de trer over hele bunndrenet. men ser for meg at dette kan skape problemer med div som henger seg fast i de fine maskene i stedenfor og bli sugd ut i ev vortex. |
| | |
![]() |
| Tags |
| bunndren, åpning |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|