Please install Flash and turn on Javascript.
| | #1 (permalink) |
| Junior Member Join Date: Mar 2008
|
Hei Har en liten dam med 3 karper i. I fjor telte jeg 7 karpebarn også men jeg vet ikke om de har overlevd "vinteren". "Vinteren" fordi dette er på Karmøy, vest i landet. - Problemet mitt er grønt slim (tråder) som ser ut til å kvele alle vekster. Har målt pH, den er 6,5-7. Pumpe resikulerer via filter 24/7. Filter består av skumgummi og en sekk med plastikkringer som skal huse bakteriekoloni, samt UV-lys. - Hva er det som får dette slimet til å utvikle seg ?? Tiltak som bør utføres ? Hilsen Øivind |
| | |
| | #2 (permalink) |
| G.Net Admin ![]() |
hei på deg koichief og ![]() Det grønne slimmet ser vel ut som en alge suppe, tror du ikke det chief´en ? Fiskene liker å beite litt på det og som vi landkrabber kan kalle for "vanngrass" S LA har en tendens til å få ting og tang til å vokse i denne vakre blå planet, litt næring fra fiske skitten også er det ikke så sterilt lenger men trivelig for enkelte andre organismer som klarer å overleve under vannoferflaten.Vet at skygge fra hjelper godt. UV-lampen bør skiftes etter ca. 8 000 timer, helst årlig. Du kan prøve med en større vannbytte først og tilsette 0,1 % salt ++, osv. Men det er ganske naturlig med litt algevekst hvis du ikke går helt drastisk tilverks med kjemikalier.Du bør sjekke denne tidligere tråd med endel synspunkter om kasussen. Algeproblemer
__________________ Hvis du vil ha det fint hele livet så anskaff deg en hage, med koidam
|
| | |
![]() |
| Tags |
| grønt, slim |
| Thread Tools | |
| Display Modes | |
|
|